24 jan. 2013

Trött, desperat, fullkomlig!

Trött.
Solen skiner utanför fönstret, jag är ändå trött.
Småbarnsår.
Samtidigt som småbarnsår har vi allt-annat-du-kan-tänkas-vilja-göra-år.
Shit vad trött jag är.
Väntar på att någon ska göra mig pigg, liksom ringa på dörren och bjuda på världens starkaste kaffe.
Ser trött ut men ler.
Jag jobbar.
Trött-äter.
När barnen har somnat har jag ca trettio minuter på mig att äta något onyttigt.
För om jag äter något onyttigt en vardagskväll känner jag mig vuxen, som att jag bestämmer över mitt eget liv.
Vilket skämt.
Medveten om att jag är ett skämt, som trött-äter i ett desperat försök till att känna fullkomlighet, tar jag även en folköl före läggdags.
Hjälper lite, känns som att jag nu kramat ur lite till utav denna dag.
Somnar rastlös.

#småbarnsår

Veronique