5 jan. 2012

Arg mamma finnes, barnflicka sökes...

Tomma löften?

Tomma hot?

Nä men jäkligt tomma skåp !!!



















Tomma löften har väl hänt att man gett men tomma hot, nä det är inte min grej!
Gårdagen började ju helt ok med lite lek, handavtryck och lunch. Eftermiddagen gick däremot käpprätt åt Hamngatan...
Tillslut spräckte jag en åder för mycket och packade sonika ner ALLA killarnas leksaker i stora säckar av syndens färg!
Nu tyckte killarna detta var mer skoj än förbannelse och lekte för första gången på hela jul-lovet i just sitt rum?!!
Jag får nog räkna med att det tar en vecka innan de saknar en endaste pinal, det får ta den tid det tar, jag väntar så gärna på en reaktion.
Mormor frågade Oliver senare samma kväll varför mamma gjort som hon gjort
-" för vi ska få nya leksaker!", svarar Oliver glatt. Jag kände då hur blodet rann ur alla mina ådror, besegrad utav en tre-årings "skiter-i-allt-å-låtsas-som-ingenting"-filosofi.

Idag har jag varit på arbetet igen, superskönt!
Ingen som skrattar mig upp i ansiktet när jag pratar, ingen som slog mig på käften och inte en endaste frukostflinga har flugit förbi i precis sådan hastighet för att den skall fastna där den stannar!
























Dessa bilder har absolut med texten att göra...

Mamma Veronique

1 kommentar: